Βρίσκεστε εδώ: HomeΆρθρα συλλόγουΟλιστική Αρχιτεκτονική

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΝΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΕΚΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΑΩΟΥ

ΑΦHΣΤΕ ΤΑ ΠΟΤΑΜΙΑ ΝΑ ΚΥΛΗΣΟΥΝ ΕΛΕΥΘΕΡΑ

Από τις αρχές ,ήδη, του 1980, 2 ήταν τα σπουδαιότερα, με βιοκεντρικά και όχι με ανθρωποκεντρικά κριτήρια, περιβαλλοντικά προβλήματα, που αντιμετώπιζε η ελληνική φύση.

Το πρώτο αφορούσε την προσπάθεια εκμετάλλευσης του ορεινού όγκου του Ολύμπου, με την δημιουργία χιονοδρομικών κέντρων, μέσα στον υποτιθέμενο Εθνικό Δρυμό, με την οικοπεδοποίηση εκτάσεων που ανήκουν στην Μητρόπολη Ελασσόνας, την κατασκευή τελεφερίκ και ενός είδους Disneyland, που προωθούσαν διάφορα επιχειρηματικά συμφέροντα και η νομαρχία Λάρισας, αγνοώντας σκόπιμα τον ρόλο του βουνού αυτού σαν σύμβολο του παγκόσμιου πολιτισμού, αλλά και τις διεθνείς συνθήκες που έχει υπογράψει η χώρα μας.

Το δεύτερο αφορούσε τα σχέδια της Δ.Ε.Η. για την κατασκευή υδρο-ηλεκτρικού έργου, μέσα στον πυρήνα του Εθνικού Δρυμού της Πίνδου, στην Βάλια Κάλντα, μια από τις σημαντικότερες, σε πανευρωπαικό επίπεδο, περιοχές επιβίωσης της ολοένα και συρικνούμενης άγριας φύσης.
Και τα 2 έργα ,παρά το παράλογο, και παράνομο του χαρακτήρα τους, είχαν την άμεση ή έμμεση υποστήριξη των τότε κυβερνήσεων, και θα είχαν υλοποιηθεί, αν δεν υπήρχε η μαζική αντίδραση σε τοπικό αλλά και σε διεθνές επίπεδο, μετά από τις κινητοποιήσεις που διοργάνωσαν, τότε, 2 ιστορικές οργανώσεις της οικολογίας του βάθους, οι <<φίλοι της ελληνικής αρκούδας >>, η παγκόσμια οργάνωση για την προστασία των βουνών <<MOUNTAIN WILDERNESS>>, καθώς και το περιοδικό της βιοκεντρικής οικολογίας <<Φύση & Οικολογία>>.

Πέρασαν από τότε πάνω από 2 δεκαετίες, πολλά άλλαξαν στην ελληνική κοινωνία , όμως, δυστυχώς , ο παραλογισμός της χωρίς όρια ανάπτυξης, και οι συγκαλυμένες, από αποφάσεις φορέων, παρανομίες επανέρχονται, βάζοντας εκ νέου στο στόχαστρο αφενός μεν τον μυθικό Όλυμπο, (στον οποίο η απαράδεκτη Νομαρχία Λάρισας προωθεί τα επιχειρηματικά σχέδια της, σε βάρος της φύσης, της ιστορίας και του πολιτισμού) , και αφετέρου την άγρια φύση της Βάλια-Κάλντα.

Για αυτην την τελευταία, ξανα-επιχειρείται μέσω σχετικών μελετών που προωθούνται με τρόπο άριστα μεθοδευμένο και κατευθυνόμενο , εδώ και μερικές εβδομάδες, η καταλήστευση των υδάτινων πόρων της, με την κατασκευή φράγματος, και η οδήγηση τους στο τεχνητό φράγμα του Μετσόβου, και από εκεί στα Γιάννενα , στερώντας τον ποταμό Αώο και το σπουδαίο οικοσύστημα του, από τα νερά του σπουδαιότερου υδατοκρίτη του, και καταδικάζοντας την άγρια χλωρίδα και πανίδα του στον αφανισμό, στερώντας τις ορεινές και έτσι κι αλλιώς παραμελημένες από κάθε κρατικό σχεδιασμό , ορεινές κοινότητες , έναν σημαντικό πόρο ζωής, στερώντας από την ίδια την μεγάλη μάνα Φύση, το δικαίωμα να ορίζει η ίδια από που πηγάζει, και που εκβάλει ένα ποτάμι,…

Για αυτό και απευθύνουμε έκκληση στον ελληνικό λαό, σε κάθε ενεργό και υπεύθυνο πολίτη να αντιδράσει ,να μην δεχθεί τα ψεύτικα επιχειρήματα που προωθούνται από τα συμφέροντα των εργολάβων και των οπαδών της χωρίς όρια ανάπτυξης , ότι δήθεν τα Γιάννενα δεν έχουν νερό, την στιγμή που ένας απλός περιορισμός της σπατάλης του, κατά 10%, θα αρκούσε να λύσει τα προβλήματα ύδρευσης και άρδευσης για πολλά χρόνια.
Να μην δεχθούν τις διαβεβαιώσεις των τεχνοκρατών, ότι δεν θα υπάρξουν, δήθεν !, περιβαλλοντικές επιπτώσεις, για να αφήσουν τις μπουλντόζες να αρχίσουν το καταστροφικό τους έργο, γιατί τα ίδια μας έλεγαν και το 1980, και το 1990, οπότε με κατάπτυστες και ελεγχόμενες μελέτες προσπαθούσαν να μας πείσουν , ότι η κατασκευή ενός τεράστιου, και από ωπλισμένο σκυρόδεμα φράγματος, καθώς και οι διανοίξεις των δεκάδων χιλιομέτρων δρόμων που το συνοδεύουν, δεν θα επηρεάσουν την ζωή και την λειτουργία ενός Εθνικού Δρυμού !!!

Να αντισταθούν στην λαίλαπα της παραπληροφόρησης και της εξαγοράς συνειδήσεων , που έρχονται, μέσα από την μετατροπή μη-κυβερνητικών οργανώσεων σε κυβερνητικές, μη-κερδοσκοπικών σε κερδοσκοπικές, γιατί τα ίδια είδαμε και με την χάραξη της Εγνατίας Οδού, που αρκετές αντιδράσεις για την λανθασμένη χάραξη της, που περνάει μέσα από τον βιότοπο της αρκούδας, που αφήνει χωρίς εισόδους – εξόδους ολόκληρο το Ζαγόρι, που έχει οδηγήσει μέχρι στιγμής , στην δολοφονία 9 αρκούδων από διερχόμενα αυτοκίνητα, κάμφθηκαν , όταν κάποιοι τσέπωσαν ,δήθεν, μελέτες, και συναίνεσαν , ή, μείωσαν τον τόνο των αντιδράσεων τους,ή, τέλος,και ακόμη χειρότερο, αφέθηκαν να χρησιμοποιηθούν, σαν άλλοθι, από το νέο-ελληνικό κράτος και τους μηχανισμούς εξουσίας που αναπαράγει, που δεν εξυπηρετούν κάν τα συμφέροντα των πολιτών,…
Δηλώνουμε ότι σαν άνθρωποι και σαν πολίτες, πιστεύοντας στην αυταξία της φύσης, θα αντιδράσουμε με κάθε νόμιμο τρόπο, για να προστατεύσουμε την Βάλια-Κάλντα και τον Αώο, και δεν θα αφήσουμε ποτέ να καταστραφούν, ορθώνοντας, αν χρειαστεί το ταπεινό μας ανάστημα, μπροστά στην μεγαμηχανή της χωρίς όρια ανάπτυξης, και των μηχανημάτων και των μηχανισμών, που θα χρησιμοποιήσει.

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΝΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕΝΗΣ ΕΚΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΑΩΟΥ
ΤΑ ΠΟΤΑΜΙΑ ΕΧΟΥΝ ΑΥΤΑΞΙΑ,ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΑ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΕΙΔΟΣ
ΑΦΕΙΣΤΕ ΤΑ ΝΑ ΚΥΛΗΣΟΥΝ ΕΛΕΥΘΕΡΑ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΒΡΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ
ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΞΙΟΒΙΩΤΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΨΕΥΔΟ-ΑΕΙΦΟΡΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΟΡΕΙΝΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ

Ακολουθούν 200 υπογραφές

<< Επιτροπή πρωτοβουλίας εναντίον της εκτροπής του Αώου>>
Τ.Θ. 30736, ΑΘΗΝΑ 10033
Αθήνα, 25-10-2009
ΥΓ. μην παρασυρθείτε από τις επίσημες διακηρύξεις , ότι δήθεν το υπουργείο περιβάλλοντος είναι αντίθετο με τα έργα αυτά . Η Δ.Ε.Η. στην Ελλάδα είναι <<κράτος εν κράτη>> , δεν εποπτεύεται διοικητικά από το εν λόγω υπουργείο, αλλά από άλλο, το οποίο και τεχνηέντως , δεν έχει πάρει επίσημη θέση , και οι προτάσεις επανέρχονται με συχνότητα 3-4 χρόνων κάθε φορά , από συγκεκριμένα κέντρα εξουσίας, που θα κάνουν τα αδύνατα δυνατά για να υλοποιήσουν το έργο,…
ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ
Α/Α ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΥΠΟΓΡΑΦΗ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

http://www.facebook.com/pages/Ολιστικη-Αρχιτεκτονικη-Οικολογικη-Δομηση/

ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΔΟΜΗΣΗ


Πράσινο και αρχιτεκτονική

Βιοκλιματικός πολεοδομικός σχεδιασμός 

Του ΚΩΣΤΑ ΣΤΕΦ.ΤΣΙΠΗΡΑ(www.tsipiras.gr)
Οι πόλεις μας ευθύνονται για το περίπου 30% της τελικής κατανάλωσης ενέργειας και συμβάλλουν στην παραγωγή του 40% του διοξειδίου του άνθρακα. Ποσοστά που αναμένουμε να αυξηθούν σημαντικά, λόγω του ιλιγγιώδους ρυθμού εγκατάστασης κλιματιστικών μηχανημάτων. Εντούτοις, οι ήπιες κλιματικές συνθήκες και η υψηλή ηλιοφάνεια που επικρατούν στη χώρα μας δεν δικαιολογούν τέτοιο υψηλό ποσοστό ενεργειακής κατανάλωσης. Το υψηλό αυτό ποσοστό, με τις γνωστές συνέπειες στη ρύπανση της ατμόσφαιρας, είναι δυνατόν να μειωθεί κατά πολύ, με τη λήψη κατάλληλων μέτρων και με την εφαρμογή του βιοκλιματικού και ενεργειακού σχεδιασμού και της οικολογικής δόμησης.

Τα κτίρια αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι ενός συνόλου που επηρεάζει και επηρεάζεται από αυτό και αναπαράγει και καθορίζει διαμορφώνοντας ανάλογα το «δομημένο» περιβάλλον.

Εφόσον καταφέρουμε να επιδράσουμε στον τρόπο παραγωγής τους, είναι δυνατόν να συνεισφέρουμε καθοριστικά προς την κατεύθυνση κατάκτησης ενός μεγάλου στόχου, ενός στοιχήματος που οφείλουμε να κερδίσουμε στην αρχή της τρίτης χιλιετηρίδας: το στοίχημα για την επίτευξη μίας ανάπτυξης που θα στηρίζεται στη λογική της αξιοβίωτης ανάπτυξης ,της ορθολογικής χρήσης και εξοικονόμησης των φυσικών και πολιτιστικών πόρων και στην προστασία τους, ώστε να … «έχουν και οι μελλοντικής γενιές» δικαίωμα στην ζωή.

Η νέα αυτή αντίληψη πρέπει να διέπει όλα τα επίπεδα σχεδιασμού, ώστε τα κτίρια μας και οι ανθρώπινοι οικισμοί μας να είναι υγιείς, ασφαλείς, ισόνομοι και αειφόροι.

Επιδιώκουμε την εξασφάλιση υψηλής ποιότητας ζωής που, εκτός των άλλων, προϋποθέτει άνετη διαβίωση, τόσο στα κτίρια όσο και στις πόλεις.

Στο πλαίσιο αυτό, η ενέργεια αποτελεί καθοριστικό στοιχείο, καθώς βρίσκεται στην καρδιά της αειφόρου ανάπτυξης.

Οι πόλεις της Ευρώπης σήμερα, αν και εξακολουθούν να αποτελούν την βασική πηγή δημιουργίας πλούτου και το κέντρο της κοινωνικής και πολιτιστικής ανάπτυξης της, γνωρίζουν εντεινόμενα προβλήματα που συνδέονται με την ταχεία οικονομική αναπροσαρμογή, την ανεργία, τις περιβαλλοντικές συνθήκες, την κυκλοφοριακή συμφόρηση, τη φτώχεια, τις κακές συνθήκες στέγασης, την εγκληματικότητα, την τοξικομανία.

Η ρύθμιση της λειτουργίας της πόλης με στόχο το καλό των κατοίκων της και η έγνοια για τις μελλοντικές γενιές προϋποθέτουν και την έντονη ενασχόληση με τη διατήρηση των διαχρονικών αξιών της, αλλά και δραστική παρέμβαση σε τρόπους ζωής, στη δημιουργία σωστών και αποτελεσματικών τρόπων διοίκησης, διαχείρισης, οικονομικών πόρων, με την ευρεία έννοια του όρου, αλλά και στην προστασία του περιβάλλοντος της και στην συνεργασία με τους πολίτες ισότιμα και χωρίς αποκλεισμούς.

Η εισαγωγή του στόχου της αξιοβίωτης ανάπτυξης κάνει πιο επιτακτική αυτού του είδους την αντιμετώπιση, καθώς επιβάλλει προσεκτική θεώρηση του παρελθόντος, αλλά και πιο υπεύθυνο σχεδιασμό του μέλλοντος. Το αντικείμενο και η πρόκληση είναι τεράστια και δημιουργούν μεγάλες ευθύνες. Η ιδεολογία της βιώσιμης ανάπτυξης συμβάλλει στην επιστροφή στο κοινωνικό πρόσωπο της πολεοδομίας που συνιστά συνειδητό δημιούργημα της φροντίδας για την κοινωνική ευημερία και την αποφυγή της εξόντωσης των αξιών της φύσης και του ανθρώπινου πολιτισμού.

Έχουμε συνειδητοποιήσει τη σχέση εξάρτησης ανάμεσα στις ανθρώπινες δραστηριότητες και την ποιότητα του φυσικού περιβάλλοντος, βιώνουμε φυσικές καταστροφές που οφείλονται αποκλειστικά στην υπερ-εξάντληση των φυσικών πόρων, αντιμετωπίζουμε τις συνέπειες της αλλαγής του κλίματος, ενώ στα μεγάλα αστικά κέντρα οι συνθήκες διαβίωσης τείνουν να γίνουν απάνθρωπες. Ζούμε και στη χώρα μας σε πόλεις με αποπνικτική ατμόσφαιρα, με σοβαρές ελλείψεις σε πράσινο και υποδομές, με αποδιοργανωμένη κοινωνική δομή που επιφέρει την πλήρη απομόνωση, τη αδράνεια και την αδιαφορία. Η υπερ-συγκέντρωση πληθυσμού και δραστηριοτήτων στα μεγάλα αστικά κέντρα δεν έχει ακόμα σταματήσει: επιδεινώνεται έτσι η ποιότητα του περιβάλλοντος και έχουμε κατά πολύ υπερβεί τα όρια μιας «φυσιολογικής» κρίσης οδεύοντας προς την πλήρη καταστροφή του αστικού χώρου, αλλά και των κοινωνικών δομών που αναπτύσσονται σε αυτόν.

Οι ρίζες της σημερινής αστικής κρίσης δεν πρέπει να αναζητηθούν απλώς στον ατελή σχεδιασμό, στην κακή διαχείριση ή στις ανεπαρκείς υλικοτεχνικές ενισχύσεις, αλλά πρωταρχικά στο κοινωνικό σύστημα που έχει δημιουργήσει τη σύγχρονη μητρόπολη και στην αλλαγή των παραγωγικών σχέσεων. Η εξασθένηση της αίσθησης της ταύτισης με τον άλλον στις πόλεις, που γίνεται εμφανής από το χαμηλό επίπεδο συμμετοχής στις τοπικές δημοκρατικές διαδικασίες, είναι ιδιαίτερα εμφανές από το χαμηλό επίπεδο συμμετοχής στις εκλογές και εν γένει από την περιορισμένη συμμετοχή σε θεσμικές λειτουργίες, ενώ τα θεσμικά όργανα προσπαθούν μάταια να συμβιβάσουν την ευθύνη επίλυσης αστικών προβλημάτων με την έλλειψη θεσμικής και χρηματοπιστωτικής ικανότητας.

Δεν αναζητάμε ουτοπίες ούτε μονόδρομους. Αναζητάμε ένα θετικό όραμα για βιώσιμες πόλεις και οικισμούς, όπου όλοι θα έχουν επαρκή στέγη, θα ζουν σε ένα υγιεινό και ασφαλές περιβάλλον, με βασικές υπηρεσίες και παραγωγική και ελεύθερη επιλεγμένη απασχόληση. Η επίτευξη του στόχου της αξιοβίωτης αναπτύξεως των ανθρώπινων οικισμών και της ενσωμάτωσης στο στρατηγικό σχεδιασμό τους των αρχών της Habitat Agenda για βιώσιμους ανθρώπινους οικισμούς δεν μπορεί να γίνει με τρόπο ενιαίο και καθολικό για όλες τις χώρες ή όλες τις περιοχές.

Δεν είναι παρά οι τοπικές ιδιαιτερότητες, οι συνθήκες και οι κοινωνικές δομές οι παράμετροι εκείνοι που θα προσδιορίσουν εντέλει τον ακριβή τρόπο πραγμάτωσης του στόχου αυτού. Η ίδια η πρακτική των τοπικών κοινοτήτων, η δυνατότητα λειτουργίας της δημοκρατίας στη βάση και η ενεργός συμμετοχή των πολιτών στις αποφάσεις και στην υλοποίηση των έργων προτεραιότητας αποτελούν το μόνο εχέγγυο για την ουσιαστική ενσωμάτωση της <<αειφορίας>> στις πόλεις.

Τότε,μόνον τότε, μπορούμε να ακολουθήσουμε το δρόμο της αξιοβίωτης αναπτύξεως, ως μονόδρομο για να ευτυχήσουμε ,να βιώσουμε την ΟΥΤΟΠΙΑ και να ζήσουμε σε αειφόρες πόλεις. Η αναζήτηση του δρόμου αυτού συνιστά πρόκληση για πολιτικούς, επιστήμονες,μηχανικόυς, αλλά και για όλους τους πολίτες. Η κινητοποίηση και η μεταξύ τους συνεργασία θα αποτελέσει την αναγκαία συνθήκη για τη δημιουργία, αλλά και την επιβίωση των αειφόρων πόλεων.

Σε αυτήν τη λογική, οι ανθρώπινοι οικισμοί της χώρας μας πρέπει να αναπτύσσονται και να εξελίσσονται υπακούοντας στη λογική του κύκλου της φύσης και στην «οικονομία» της φύσης, με γνώμονα την εξυπηρέτηση πραγματικών αναγκών, την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, την προσαρμογή στο τοπίο.

Οι ανθρώπινες κοινωνίες θα πρέπει να κάνουν αποδοτική χρήση τω φυσικών πόρων μέσα στα όρια της φέρουσας ικανότητας των οικοσυστημάτων. Έχουν χρέος να λαμβάνουν υπ΄ όψιν την προσέγγιση της αρχής της προφύλαξης και της παροχής σε όλα τα άτομα ίσων ευκαιριών για μία υγιεινή, ασφαλή και παραγωγική ζωή σε αρμονία με τη φύση, την πολιτιστική κληρονομιά και τις πνευματικές και πολιτιστικές αξίες τους οι οποίες διασφαλίζουν την οικονομική και την κοινωνική ανάπτυξη και την περιβαλλοντική προστασία. 

Σύλλογος Ολιστικής Αρχιτεκτονικής

       

Γιατί η Ελλάδα να μην συμμορφώνεται προς τις Κοινοτικές Οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και τις Διεθνείς Συμβάσεις που έχει υπογράψει και που αφορούν το περιβάλλον, την ποιότητα ζωής και τελικά την επιβίωση του ίδιου του πλανήτη μας;

Γιατί πρέπει ένας πολίτης να καταγγέλλει, διεθνώς την χώρα του, να απειλείται αυτή με τεράστια χρηματικά πρόστιμα και να απαξιώνεται στα Διεθνή Φόρα, για να αναγκασθεί, ταπεινωτικά, να εφαρμόσει τα αυτονόητα;

Γιατί το 1% μόνο, περίπου, των κτιρίων στην Ελλάδα να κτίζεται σύμφωνα με τις αρχές της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής, αρά και της εξοικονόμησης ενέργειας για θέρμανση, δροσισμό και φωτισμό;

Γιατί να κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα στην ελληνική αγορά, δεκάδες καρκινογόνα και ρυπογόνα και ραδιενεργά, άρα και επικίνδυνα οικοδομικά υλικά ακόμη και υποτιθέμενα απαγορευμένα όπως ο αμίαντος;

Γιατί η γεωβιολογία, η επιστήμη της μελέτης της επίδρασης των γεο – και ηλεκτρομαγνητικών ακτινοβολιών στα κτίρια και στους ανθρώπους να θεωρείται ακόμα «ταμπού» & δεκάδες τσαρλατάνοι να παριστάνουν τους ραβδοσκόπους;

Γιατί στη χώρα που γέννησε τον Αριστοτέλη, άρα και την αριστοτελική φιλοσοφία, που θεμελιώνεται στην απόλυτη λογική, μόνο λογική δεν διέπει τον αρχιτεκτονικό και πολεοδομικό σχεδιασμό;

Γιατί στην χώρα που γέννησε την δημοκρατία ή άμεση συμμετοχή των πολιτών ακόμη και των μηχανικών έγινε έμμεση ,οι αποφάσεις και οι ίδιοι οι εκλεγμένοι σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας δεν ελέγχονται, δεν ανακαλούνται και φυσικά δεν εναλλάσσονται στις θέσεις που απαιτούν λήψη αποφάσεων;

Και γιατί τέλος, οι πολίτες ακόμη και οι μηχανικοί όλων των ειδικοτήτων και σε όλη την Ελλάδα, μέσα από συνεχείς απογοητεύσεις πήγαν στα σπίτια τους και «βλέπουν τηλεόραση, πίνοντας μπύρες…»;

Ψάχνοντας τις απαντήσεις, μία μικρή ομάδα μηχανικών, αποφάσισε να ιδρύσει τον Σ.ΟΛ.ΑΡ. τον σύλλογο «Ολιστικής Αρχιτεκτονικής και Οικολογικής Δόμησης»!

Ψάχνοντας τις απαντήσεις, διοργάνωσε και θα εξακολουθεί να διοργανώνει σε όλη την Ελλάδα, ημερίδες και σεμινάρια ανοικτά σε όσους πιστεύουν στην αναγκαιότητα της αυθεντικής και συνεχιζόμενης εκπαίδευσης σε μία κοινωνία που να οδηγηθεί στην «αξιοβίωτη ανάπτυξη» και όχι σε πλασματικές δήθεν αειφορίες….
 
Ψάχνοντας τις απαντήσεις, συζητά και εκδίδει υλικό ενημερώνει και παρεμβαίνει, λειτουργεί σαν ένα δίκτυο προβληματισμού και αλληλεγγύης φέρνοντας κοντά ανθρώπους και ιδέες!

Σ.ΟΛ.ΑΡ.,για την βιοκλιματική αρχιτεκτονική,την οικολογική δόμηση και την γεωβιολογία !

Σ.ΟΛ.ΑΡ :
Ένα όμορφο αρκτικόλεξο για έναν νομικά αναγνωρισμένο σύλλογο, που πιστεύει στις αρχές της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής άρα και της μελέτης της θέσης του ήλιου(solar…), σε σχέση με ένα κτίριο!

 

Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας s-ol-ar.gr

 http://www.facebook.com/pages/Ολιστικη-Αρχιτεκτονικη-Οικολογικη-Δομηση/

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Η γνώση είναι δέντρο, οι ρίζες του οποίου είναι η μεταφυσική, ο κορμός του η φυσική και τα καρπισμένα κλαδιά του είναι οι ηθικές και οι πρακτικές επιστήμες, όπως η αρχιτεκτονική.

Το είδος, όμως, της φιλοσοφίας που υιοθετεί κανείς εξαρτάται από το τι άνθρωπος είναι…

Γιατί ένα φιλοσοφικό σύστημα δεν είναι ένα άψυχο κομμάτι επίπλωσης, αλλά παίρνει ζωή από την ψυχή του ανθρώπου που το έχει..

Ποιος όμως ο συσχετισμός αριστοτελικής φιλοσοφίας και ολιστικής αρχιτεκτονικής;

O Σ.ΟΛ.ΑΡ. αντιμετωπίζει την αρχιτεκτονική ως όλον, σύμφωνα με το μέγιστο φιλόσοφο της λογικής, τον Αριστοτέλη, π.χ. δεν γίνεται ένα κτίριο να είναι «ολίγον βιοκλιματικό». Δεν γίνεται να εξοικονομεί ενέργεια και συγχρόνως να έχει κατασκευασθεί με καρκινογόνα υλικά η οι κάτοικοι του να ζούνε σε επικίνδυνα επίπεδα ακτινοβολίας…Ή είναι ή δεν είναι,λοιπόν ολιστικό!!!

Οι αρχαίοι έλληνες ήξεραν από πού ανατέλλει ο ήλιος και που δύει, οι περισσότεροι σήμερα μηχανικοί το αγνοούν.

Πόσες φορές π.χ. έχει γυρίσει η γη γύρω από τον ήλιο, στην διάρκεια της ζωής μας; Ο όρος «ηλικία» δεν είναι τυχαίος!

Η Γεωβιολογία όπως και η οικο-δομική είναι επιστήμη σύμφωνα με την αριστοτελική φιλοσοφία και λογική.

Το πρώτο στάδιο η ΜΝΗΜΗ .

Το δεύτερο στάδιο η ΕΜΠΕΙΡΙΑ, σύνολο μνημών .

Το τρίτο στάδιο η ΤΕΧΝΗ, σύνολο εμπειριών.

Το τέταρτο στάδιο η ΕΠΙΣΤΗΜΗ, σύνολο τεχνών.

Το πέμπτο στάδιο είναι η γνώση του ΝΟΥ ΚΑΘ΄ΟΝ ΝΟΥΣ και η τέχνωση του ενεργητικού ΝΟΥ του ΑΝΘΡΩΠΟΥ!

Ακόμα και ένα κτίριο, λοιπόν, «δοχείον σκεπαστικόν χρημάτων και σωμάτων» μπορεί, αν το αντιμετωπίσουμε ολιστικά, να μας οδηγήσει στη Γνώση.

Όταν το Α ανήκει στο Β, και το Β, ανήκει στο Γ, τότε το Α ανήκει στο Γ. Τίποτα άλλο δεν υπάρχει, έξω από αυτό το λογικό σχήμα.

Το πλοίο της γνώσης για να σαλπάρει στον ωκεανό της επιστήμης και φυσικά και της αρχιτεκτονικής, απαίτησε να φυσήξει ο ούριος άνεμος της αριστοτέλειας λογικής παρ΄ ότι ακόμα και σήμερα, υπάρχουν δυνάμεις που το θέλουν δεμένο στο λιμάνι της άγνοιας και της προκατάληψης.

Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του Αριστοτελικού Ομίλου Αθηνών http://www.aoa.gr/
http://www.facebook.com/groups/45039930854/

Τα νέα μας

Σύλλογος Ολιστικής Αρχιτεκτονικής
www.s-ol-ar.gr

solar

Δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία μας και με την συμμετοχή 100 μηχανικών όλων των ειδικοτήτων και από όλη την Ελλάδα, καθώς και πολλών ενεργών πολιτών και ιδιοκτητών οικολογικών κτιρίων με σκοπό να μεταδώσει την γνώση μας, ελεύθερα και όχι με σκοπό το κέρδος, σε όλη την ελληνική κοινωνία. Περισσότερα...

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Σ.ΟΛ.ΑΡ. 6/11/2013
Περισσότερα...


1. ΟΜΑΔΑ ΓΕΩΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Σ.ΟΛ.ΑΡ.

2. ΑΣΤΙΚΗ ΠΕΖΟΠΟΡΙΑ

3. ΚΙΒΩΤΟΣ ΑΣΤΕΓΩΝ

4. ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ "ΦΥΣΗ & ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ"

5. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΚΗ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ

6. ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ

7. ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:

Δεχόμαστε τις προτάσεις και υποδείξεις σας, αλλά και απαντάμε αφιλοκερδώς σε ερωτήσεις που σχετίζονται με το αντικείμενο μας, αλλά και με τις κοινωνικές μας παρεμβάσεις.

Μην διστάσετε να έρθετε σε επαφή μαζί μας, όσο μακριά και αν βρίσκεστε! Περισσότερα

Free business joomla templates