Μακεδονική ψυχή νο1
Ολιστικής φιλοσοφίας αρχιτεκτονική.
100% βιοκλιματικό κτίριο.
100% χρήση οικολογικών οικοδομικών υλικών.
100% αποφυγή των ηλεκτρομαγνητικών και γεωμαγνητικών ακτινοβολιών, και,…
… Χρήση τεχνολογίας ΑΠΕ
100% αυτόνομο σε ενέργεια, ψύξη, θέρμανση και νερό κτίριο…
100% επεξεργασία των αποβλήτων του…
100% ελληνικής αρχιτεκτονικής, χωρίς ψευτο- μοντερνισμούς…
100% φύτευση με φυτά της ελληνικής χλωρίδας….
Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΨΥΧΗ νο1, έτσι έχω ονομάσει αυτό το κτίριο, που κτίζεται τώρα, στην αγαπημένη μου Θεσσαλονίκη, θα περιλαμβάνει τέσσερις τεχνολογίες ΑΠΕ, οι οποίες θα συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους :
Α) Ηλιοθερμικό σύστημα επιφανείας συλλεκτών περί τα 60 τ.μ. για θέρμανση χώρων και παραγωγή ζεστού νερού χρήσης. Το σύστημα περιλαμβάνει κεντρικό θερμοδοχείο (μπόϊλερ) για την αποθήκευση της ηλιακής θερμότητας
Β) Θερμο-Φωτοβολταϊκά συστήματα επιφάνειας περί τα 70 τ.μ. τα οποία θα παράγουν παράλληλα ηλεκτρική ενέργεια προς διοχέτευση στο δίκτυο της ΔΕΗ και θερμό νερό για την παράλληλη ή εναλλακτική θέρμανση του κεντρικού θερμοδοχείου ή την θέρμανση της κολυμβητικής δεξαμενής
Γ) Γεωθερμική αντλία θερμότητας θερμικής ικανότητας 65 kW η οποία θα παρέχει συμπληρωματικό νερό θέρμανσης στο κεντρικό θερμοδοχείο, όταν η θερμική ηλιακή ενέργεια δεν επαρκεί
Δ) Βιοδυναμική εστία (τζάκι) η οποία, όταν λειτουργεί, θα παράγει, και … ζεστό νερό το οποίο θα αποτελεί συμπληρωματική πηγή θερμότητας για το κεντρικό θερμοδοχείο του ηλιοθερμικού.
Οι τεχνολογίες αυτές θα καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες τις κατοικίας για θέρμανση το χειμώνα ενώ η ηλιοθερμική τεχνολογία θα καλύπτει τις απαιτήσεις για παραγωγή ζεστού νερού χρήσης κατά την διάρκεια του θέρους.
Κατά την διάρκεια του θέρους η γεωθερμική αντλία θερμότητας θα παρέχει ψυχρό νερό για κλιματισμό.
Με τις τεχνολογίες αυτές στο Μακεδονική ΨΥΧΗ , αποφεύγεται πλήρως αφ’ ενός μεν η χρήση συμβατικών καυσίμων για θέρμανση και αφ’ ετέρου η χρήση συμβατικής τεχνολογίας για τον κλιματισμό. .
ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΣΤΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΨΥΧΗ νο1.
ΕΝΑ 100% ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΟ, ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΚΛΑΣΗΣ Α+, που χτίζεται τώρα στην περιοχή της Καπουτζίδας, ήτοι…Πυλαίας, στην αγαπημένη μου Θεσσαλονίκη, στο Πανόραμα .
Και το οποίο έχει το σχήμα μίας πεταλούδας,…
<< Η ΥΛΗ ΟΡΕΓΕΤΑΙ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗΣ, ΩΣΠΕΡ ΑΝ, Η, ΘΗΛΥ ΑΡΡΕΝΟΣ, ΚΑΙ ΑΙΣΧΡΟΝ , ΚΑΛΟΥ,..>>…
Μία από τις …πεμπτουσίες της αριστοτελικής φιλοσοφίας…
Δεν αρκεί, ένα κατασκευαστικό σχέδιο, από έναν απλό αρχιτέκτονα, ή, από τον μέγιστο αρχιτέκτονα του σύμπαντος κόσμου Θεό, για να γίνει μία πέτρα, ένα ξύλο, ένα κυβικό ωπλισμένο σκυρόδεμα, σπίτι, γραφείο, μοναστήρι, ή, οτιδήποτε άλλο,…
Πρέπει η ύλη, να … ορέγεται…της μορφής…
Η αριστοτελική ύλη έχει δυναμική σύσταση: υφίσταται ως δύναμη, ως ερωτική φορά προς το είδος, τον λόγο, που ουσιοποιεί τα όντα…
Όταν όμως λέμε δύναμη, πρέπει να εννοούμε όχι μόνο την κινητική δυνατότητα, αλλά μαζί και την αρχή την ικανή να προκαλεί κίνηση
Με άλλα λόγια: το αριστοτελικό δυνάμει ον, δεν αναφέρεται στην ύλη ,σαν σε παθητική προϋπόθεση και ανενέργητο παράγοντα που αντιπροσωπεύει απλώς τη δυνατότητα να κινηθεί «έξωθεν» για να αποτελέσει ον.
Τελικά η ύλη είναι δύναμις , η φύση της οποίας, είναι δυναμική, επειδή ενδέχεται να είναι και να μην-είναι , να συνιστά κίνηση ή να υπόκειται στη φθορά.
Το ενδεχόμενο του είναι και του μη-είναι, της μετατροπής σε είδος, π.χ. σε ποντίκι, γάτα, σπίτι, ιδέα, κλπ., ή της φθοράς, βρίσκεται ακριβώς στην υλική σύσταση των αισθητών πραγμάτων: η ύλη είναι το δυνάμει ἕκαστον, η δυνατότητα της ειδοποιού κινήσεως, αλλά και η αρχή-κίνητρο της ειδοποίησης ή της φθοράς….
Ο Αριστοτέλης προχωρεί ακόμα πιο συγκεκριμένα στους οντολογικούς καθορισμούς του, ταυτίζοντας το πρώτο κινούν, το οποίο και αποκαλεί ΑΚΙΝΗΤΟΝ ΚΙΝΟΥΝ, με τον θεό.
Είναι φανερό ότι προσλαμβάνει τη λέξη θεός μέσα από την καθημερινή γλώσσα, δίχως να συζητάει ή να αναλύει το νοηματικό περιεχόμενο με το οποίο φορτίζει τον όρο η καθιερωμένη γλωσσική σημαντική.
Ταυτίζοντας όμως την έννοια του θεού με την έννοια του πρώτου κινούντος, την αναδεικνύει, σε θεμελιώδη κατηγορία του φιλοσοφικού του, προβληματισμού. Ο αριστοτελικός θεός γίνεται αφετηρία ή προϋπόθεση για την ερμηνεία της οντότητας των όντων αλλά και του είναι καθ’ εαυτό, καθιερώνεται δηλαδή ως λογική αναγκαιότητα, προϋπόθεση για να έχει λόγο-νόημα το γίγνεσθαι του κόσμου και της ζωής.
ΔΗΛΑΔΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΤΗΣ ΓΕΝΝΕΣΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΘΟΡΑΣ…
<< εἰ μὲν οὖν μὴ ἔστι τις ἑτέρα οὐσία παρὰ τὰς φύσει συνεστηκυίας͵ ἡ φυσικὴ ἂν εἴη πρώτη ἐπιστήμη· εἰ δ΄ ἔστι τις οὐσία ἀκίνητος͵ αὕτη προτέρα καὶ φιλοσοφία πρώτη͵ καὶ καθόλου οὕτως ὅτι πρώτη· καὶ περὶ τοῦ ὄντος ᾗ ὂν ταύτης ἂν εἴη θεωρῆσαι͵ καὶ τί ἐστι καὶ τὰ ὑπάρχοντα ᾗ ὄν..>>….
Η ΥΛΗ ΟΡΕΓΕΤΑΙ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗΣ…
ΤΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΠΙΤΙ, ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ, Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
Ο ΜΕΓΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ , Ο ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΜΟΡΦΗ , ΣΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ…
Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ, Ο ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ, ΕΣΥ, ΕΓΩ,…
ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΜΟΡΦΗ ΣΕ ΚΑΤΙ, ΠΡΕΠΕΙ, ΑΠΑΡΑΒΑΤΑ, ΚΑΙ ΠΡΩΤΙΣΤΑ…
Η ΥΛΗ ΝΑ … ΟΡΕΓΕΤΑΙ … ΤΗΣ ΜΟΡΦΗΣ…
ΑΛΛΙΩΣ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΙΠΟΤΑ…
Σημείωση !, το ρήμα … ορέγομαι, π.χ., πάντες οι άνθρωποι ορέγονται…φύσει, ρήμα που σχετίζεται, με τον δια των οφθαλμών… έρωτα, το επιθυμητόν, είναι βασικό κλειδί, κατανόησης, της ίδιας, της αριστοτελικής φιλοσοφίας.
Περιγραφή αρχιτεκτονικής λύσης
Στα αρχαία ελληνικά , που φυσικά ήταν και η γλώσσα και της αρχαίας Μακεδονίας, που ήταν μία καθαρά ελληνική περιοχή, η λέξη ψυχή, δεν σήμαινε μόνο, την…ψυχή του ανθρώπου, αλλά και την πεταλούδα , …το έντομο.
Και μάλιστα όχι όποια και όποια, αλλά κάποια πεταλούδα, που είδε μία μέρα ο αρχιτέκτων του έργου, επισκεπτόμενος με τους ιδιοκτήτες το οικόπεδο, για να κάνει μετρήσεις του ήλιου, και γεωβιολογικές μετρήσεις, για την αποφυγή των γεωμαγνητικών και ηλεκτρομαγνητικών ακτινοβολιών , του ραδονίου, κλπ.
Ήταν μία πεταλούδα του είδους IPHICLIDES PODALIRIUS, ένα εντυπωσιακό σε μέγεθος έντομο, και σε ομορφιά, το οποίο και γνωρίζει από τον βίο του, σαν ορειβάτης, έχοντας περπατήσει στα ελληνικά βουνά, μαζί και με τον συνάδελφο μηχανολόγο μηχανικό, φίλο και κουμπάρο του ΛΑΖΑΡΟ ΠΑΜΠΕΡΗ, τον υπαρ, 1 μελετητή των ελληνικών πεταλούδων.
Το πανέμορφο αυτό και ενδημικό της Μακεδονίας είδος, προσπαθούσε να τρυγήσει νέκταρ, σε ένα πανέμορφο σε τοπίο οικόπεδο, που σε κοντινή του απόσταση η ΔΕΗ , έχει το έχει τραυματίσει, και όπου αντί να φύονται είδη της ελληνικής χλωρίδας, φύεται, δυστυχώς, σήμερα, ένα φυτό…εισβολέας, ο λεγόμενος …γερμανός, που καταστρέφει την ελληνική χλωρίδα…,
Το Solanum elaeagnifolium, …. αμερικανικής , αν και το αποκαλούν…γερμανός !, προέλευσης φυτού, που είναι ένα από τα χειρότερα εισβολικά είδη παγκοσμίως.
Το 1930 άρχισε να φυτρώνει στην πόλη και της Πυλαίας, και της Θεσσαλονίκης, και στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο που άρχισε να εξαπλώνεται, ο κόσμος το ονόμασε «γερμανό».
Επειδή το παρατήρησαν τότε, το συνέδεσαν με την παρουσία των Γερμανών, δημιουργώντας μάλιστα έναν αστικό μύθο που έλεγε ότι το έφεραν οι κατακτητές για να ταΐζουν μ΄ αυτό τα μουλάρια τους, κάτι που φυσικά δεν ισχύει γιατί το φυτό είναι δηλητηριώδες
ΕΝΑ ΥΠΕΡΟΧΟ, ΛΟΙΠΟΝ, ΤΟΠΙΟ.
ΠΟΥ ΟΡΙΟΘΕΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΡΜΑΙΚΟ, και την …μαύρη μύτη του, δηλαδή το Καραμπουρνάκι, που κάποτε ήταν πεντακάθαρο, και κάναμε μπάνιο, εκεί, αλλά… ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΕΙΩΔΗ ΟΛΥΜΠΟ, τον οποίο και ο αρχιτέκτονας του έργου, έχει επανειλημμένα ανέβει.
ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΑΞΙΟΛΟΓΟ ΟΙΚΟΠΕΔΟ.
2 ΠΟΛΙΤΕΣ, ΜΕ ΑΠΟΨΗ, ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΚΑΤΙ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ, που να εξοικονομεί ενέργεια, να κατασκευαστεί με οικολογικά υλικά, να αποφύγει τις ακτινοβολίες , να παράγει ενέργεια, να ανακυκλώνει τα λύματα του, να παράγει επίσης τροφή, να φυτευτεί με ενδημικά είδη του τόπου μας, της Ελλάδας…
1 ΦΥΤΟ ΕΙΣΒΟΛΕΑΣ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ, ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΔΩ, ΣΤΗΝ ΙΕΡΗ ΓΗ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ.
1 ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ, ΕΝΔΗΜΙΚΗ ΤΗΣ ΓΗΣ ΑΥΤΗΣ, που σήμερα κακοποιείται,…
ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ, που αγαπάει αυτόν τον τόπο, που σπούδασε στην αγαπημένη του Θεσσαλονίκη, πριν από 40 χρόνια+, και αν και έχει ξανα- αφήσει, το αρχιτεκτονικό του αποτύπωμα και στην γή αυτή, με έμπνευση από όλα τα παραπάνω, ξανα-παραδίδει, ένα αρχιτεκτονικό και βιοκλιματικό έργο, στον τόπο που αγαπάει, για να αποτελέσει παράδειγμα , ειδικά, για τους νέους συναδέλφους του,…
Η αρχιτεκτονική έμπνευση του βιοκλιματικού αυτού κτιρίου, που εξοικονομεί κατά 85%, περίπου ενέργεια για θέρμανση και για δροσισμό, αντλήθηκε και από το τοπίο, λοιπόν, αλλά και από την μακεδονική ψυχή, το σχήμα της οποίας και ακολουθεί, έχοντας 2 οικοδομικά τμήματα, σαν φτερά, και ένα κεντρικό τμήμα, που περιλαμβάνει και ένα ηλιακό αίθριο, όπου και θα γίνει φύτευση με οπωροφόρο δέντρο, που δύσκολα, για το κλίμα της Μακεδονίας, θα μπορούσε να ευδοκιμήσει, εξωτερικά του κτιρίου .
Το κτίριο, παρότι έχει μία ελαφρά στροφή προς τα δυτικά, για λόγους θέας, προς τον Θερμαικό, και τον απέναντι Όλυμπο, ακολουθεί την τροχιά του ήλιου, τον οποίο και τον χειμώνα αφήνει να εισχωρήσει βαθειά στο εσωτερικό του, ενώ το καλοκαίρι τον αποτρέπει.
Εκτός της ύπαρξης, δε, ενός θερμοκηπίου, και ειδικών σκιάστρων, περιλαμβάνει και 2 αιολικές καμινάδες, που είναι στραμμένες προς τον βορρά, και θα συμβάλλουν στον φυσικό δροσισμό του.
Ακόμη και η κολυμβητική δεξαμενή, κοινοβαρβαριστί πισίνα, έχει και ένα σχεδόν αβαθές τμήμα, που συμβάλει στον εξατμιστικό δροσισμό του κτιρίου, εκτός του γεγονότος, ότι δεν θα χρησιμοποιεί το τοξικό χλώριο, και άλλα συναφή…
Να σημειωθεί τέλος, τόσο η ύπαρξη θερμικών συστημάτων παραγωγής ζεστού νερού, και φωτοβολταικών, αλλά και 3 φρεατίων ραδονίου, για την αποφυγή, του καρκινογόνου αερίου, που προξενεί, κάθε χρόνο , και στην Ελλάδα, εκατοντάδες θανάτους από καρκίνο.
Το κτίριο ενεργειακά, ακόμη και με τον άθλιο ΚΕΝΑΚ, είναι στην κατηγορία Α+, όμως στην πραγματικότητα, με δεδομένο, ότι ο κανονισμός αυτός, δεν λαμβάνει καθόλου υπόψιν τα βιοκλιματικά στοιχεία στα κτίρια, ούτε την χρήση οικολογικών οικοδομικών υλικών, στην ουσία είναι Α+++, ΠΡΆΓΜΑ ΠΟΥ ΕΥΚΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ.
Το κτίριο είναι ολιστικό, ολιστικής φιλοσοφίας, κάτι παραπάνω από απλά βιοκλιματικό, αλλά και,… το … γερμανικής προέλευσης, και έξω από το μεσογειακό κλίμα, δήθεν παθητικό κτίριο.
Τι νόημα έχει να φτιάξουμε κτίρια – κουτιά, με υπερ- μονώσεις, με μόνο μηχανικό αερισμό, κλπ., ενώ ο βίος όπως έλεγε και ο αείμνηστος Κωνσταντινίδης , είναι 6 μήνες τον χρόνο, ημι-υπαίθριος;
Το δήθεν PASSIV HAUS, είναι έξω από την φιλοσοφία της ελληνικής αρχιτεκτονικής, και είναι κατάλληλο, μόνο για βόρεια κλίματα, και όχι για τον τόπο μας, πέραν από το γεγονός, ότι λόγω της αποκλειστικότητας πιστοποίησης, μόνο, στο σχετικό Ινστιτούτου της Γερμανίας, έχει κάνει ζάπλουτο, κάποιον δρ.Φάιστ, και όχι Φάουστ,..